Checklist voor starters

Als je start met Strobbo komt er het een en het ander op je af. Om alles op te volgen, hebben we deze checklist opgesteld.

N
Geschreven door Niels Denie
Meer dan een week geleden bijgewerkt

1.  Dimona + tikklok [Dagelijks controleren!]

Het komt wel eens voor dat het personeel vergeet uit te tikken. Hierdoor moeten we de tijdsregistratie corrigeren alsook de bijhorende dimona.

Om te controleren dat iedereen is uitgetikt, gaan we het overzicht van "Lopende tikkingen" nakijken. In deze lijst mag je enkel de medewerkers terugvinden die momenteel aan het werken zijn. 

Als je merkt dat iemand vergeten uit te klokken, is volg je deze handleiding.

2.  De planning [Wekelijks controleren!]

Indien je de planning tool gebruikt in Strobbo is het noodzakelijk dat het personeel elke week op de hoogte gebracht wordt welke werktijden voor hen van toepassing zijn. Hierdoor dien je wekelijks je planning op te stellen.
Hoe verder je inplant in de toekomst, des te minder miscommunicatie met je personeel. Via deze link kan je een opfrissing terugvinden om de planning op te stellen. 

3.  Afwezigheden en beschikbaarheid [Wekelijks controleren!]

Dit punt hangt samen met het opstellen van de planning: indien je afwezigheden niet zijn geregistreerd, kan je per ongeluk een personeelslid inplannen terwijl deze verlof heeft.
Kijk op weekbasis dus goed na of al het verlof geregistreerd staat in Strobbo. Dit zal je op het einde van de maand ook werk besparen indien je de lonen wil exporteren.
Hoe je verlof invoert, kan je terugvinden via dit artikel. 

Was dit een antwoord op uw vraag?