De algemene handleiding over dit scherm vind je hier.
In dit artikel ontdek je hoe:
Om te starten klik je op de knop "toevoegen".
Een afwezigheid toevoegen
Klik op "afwezigheid toevoegen".
De volgende pop-up zal verschijnen.
In deze pop-up selecteer je eerst de dag(en) waarop je de afwezigheid wil registreren.
Daarna selecteer je de medewerker en het type vakantie.
Heb je hierover vragen, lees dan even deze handleiding.
Het systeem geeft zelf ook nog het resterende saldo door, in onderstaande voorbeeld is dit 20:20. Wil je de saldo's aanpassen? Lees dan deze handleiding.
Duur
Wanneer mogelijk geeft het systeem altijd mee over hoeveel uren het gaat. Zoals je in de onderstaande screenshots kan zien.
Gebaseerd op planning: we nemen de uren die voor die bepaalde werknemer op die dag in de planning te vinden zijn.
Maak je geen planning dan kan je deze optie niet gebruiken.
Hele dag: we nemen de uren die overeenkomen met een hele dag.
Hiervoor baseert het systeem zich op het vast werkschema of het aantal uren per week.
Halve dag: de uren van een hele dag / 2
Custom (aangepast): kies zelf de afwezigheidsuren.
Bij tijd: je vult hierin het aantal uren in dat de werknemer afwezig is.
Open - Close: bij open zet je het startuur van de afwezigheid en bij Close het einduur.
Indien je alles hebt ingevuld kan je op toevoegen klikken.
Je mag een reden opgeven maar dit is optioneel.
Indien de afwezigheid correct is toegevoegd verschijnt onderstaande kader bovenaan jouw scherm.
Je kan de details van de afwezigheid bekijken door te hooveren over de desbetreffende afwezigheid.
Voeg een extra beschikbaarheid toe
Klik op "voeg een extra beschikbaarheid toe".
De volgende pop-up zal verschijnen.
Vervolgens selecteer je de dag(en), je selecteert de medewerker en dan selecteer je de uren dat de medewerker beschikbaar is.
Als laatste klik je op toevoegen.
Hierbij even een uitgewerkt voorbeeld.
Een extra beschikbaarheid is herkenbaar aan de blauwe stippenlijn. Wil je de details weten van de beschikbaarheid hoover dan hierover heen.
Voeg een wettelijke feestdag toe
Klik op "voeg een wettelijke feestdag toe".
De volgende pop-up verschijnt.
Je selecteert de dag van de feestdag en geeft de feestdag een naam.
Vervolgens klik je op "toevoegen" .
Je herkent een feestdag door de zwarte kader in het overzicht.
Opgelet: dit is het systeem om de feestdag te registreren in het systeem, zodat de payrolling correct kan gebeuren. De volledige handleiding hierover vind je hier.