Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesTikklok
Iemand is vergeten uit te klokken, wat nu?
Iemand is vergeten uit te klokken, wat nu?

tikklok, uitklokken

Cescia Vanhout avatar
Geschreven door Cescia Vanhout
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Allereerst vind je deze persoon natuurlijk bij het overzicht van je ingeklokte gebruikers. Waar je dat overzicht vindt wordt in dit artikel helemaal uitgelegd.

1. Op de lijn achter de naam van de persoon die is vergeten uit te klokken klik je op het rode stopwatch icoontje onder "Acties":

Opgepast: De eindtijd is nu gewoon de huidige tijd.
Het is daarom belangrijk om ook onderstaande stappen nog verder te volgen om die eindtijd correct te zetten.

3. Klik op het blauwe potloodje achteraan in de lijn die je wilt wijzigen:

4. Maak de gewenste wijziging, waarbij je de einddatum niet vergeet na te kijken, vul eventueel een reden van wijziging in.

5. Klik vervolgens op "Opslaan" rechts bovenaan:

De tijdsregistratie-lijn is nu gewijzigd.
Was dit iemand waarvoor geen Dimona gestuurd wordt via Strobbo? Dan ben je nu klaar.

Opgelet!
Was er voor deze persoon ook een Dimona verzonden, ga hieronder dan verder.

6. Klik nu onder Planning in het menu op Dimona:

Belangrijk: Je hebt je voor Dimona-wijzigingen te houden aan heel wat concrete wetgevingen. Lees onderaan de Dimona-pagina even goed de korte samenvatting door om te kijken of de wijziging die je wil gaan maken wel wettelijk is, anders creëer je een laattijdige aangifte waardoor je mogelijk je voordeeltarief verliest!
**Onderaan vind je meer details.

7. Zoek op de Dimona-pagina de lijn die je nog moet wijzigen, en klik ook achteraan op het blauwe potloodje om dezelfde aanpassing te maken als in de tikklok:

8. Maak weer de nodige aanpassing en klik op "Opslaan" of "Opslaan en verzenden":

Opgepast! Indien u de wijziging wil doorsturen naar Dimona kies dan zeker voor "Opslaan en verzenden".

Klikte u op "Opslaan" en wilt u toch alsnog de wijziging doorsturen? Klik dan vervolgens op het pijltje achteraan de lijn om te verzenden:

Je aanpassing wordt nu ook doorgestuurd naar Dimona.
Heb je twijfels over het aanpassen van een Dimona, spreek ons gerust even aan op Chat met support.

**Opgelet
Wanneer je pas later merkt dat een personeelslid niet is uitgeklokt zijn er 2 situaties:

  • Je merkt dit dezelfde dag; dan kan de Dimona nog aanpassen en opnieuw verzenden.  Dit is enkel indien je hem al had verzonden op voorhand.
    Opgepast; je mag NOOIT het beginuur wijzigen. Wanneer het beginuur wijzigt ga je een laattijdige aangifte genereren.

  • Je merkt dit de dag nadien: dit is te laat, je kan enkel nog een laattijdige aangifte doen. 

Was dit een antwoord op uw vraag?