Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesSociaal Secretariaat
Foutmeldingen import SD Worx
Foutmeldingen import SD Worx

Foutmeldingen in SD Worx en hoe jij ze kan oplossen

N
Geschreven door Niels Denie
Meer dan een week geleden bijgewerkt
  1. Het tiknummer van een medewerkers is niet gekend

  2. Contract is uit dienst

  3. Onbestaande uurcode

  4. Het aantal is groter dan 24u

  5. De prestatiedatum ligt buiten contractperiode

1. Het tiknummer van een medewerker is niet gekend

De oplossing:

  • In deze handleiding kan je terugvinden hoe je dit invult in SD Worx (stap 2)

  • Beschik je over een automatische sync van de personeelsnummers met SD Worx? Dan kan je in het profiel van de medewerker in Strobbo via de knop "Meer acties" klikken op de knop "Sync met SD Worx".

2. Contract is uit dienst

Deze melding wil doorgaans betekenen dat er een prestatie wordt doorgestuurd vanuit Strobbo waarvoor er geen contract (dimona) bestaat in SD Worx.

De melding kan ook betekenen dat er voor één specifiek contract nog geen tiknummer is ingevuld.

De oplossing:

  • Controleer in SD Worx of dat alle contracten vervolledigd zijn.

  • Controleer of dat het tiknummer in alle contracten is ingevuld in SD Worx.

    • In deze handleiding kan je terugvinden hoe je dit invult in SD Worx (stap 2)

    • Beschik je over een automatische sync van de personeelsnummers met SD Worx? Dan kan je in het profiel van de medewerker in Strobbo via de knop "Meer acties" klikken op de knop "Sync met SD Worx".

3. De uurcode bestaat niet voor dit klantendossier

Deze melding ontvang je in SD Worx als de looncode nog niet geactiveerd is in SD Worx OF dat de looncode niet correct genoteerd staat in Strobbo.

Indien je een nieuw type afwezigheid toevoegt in Strobbo moet je de looncode opvragen bij SD Worx. Deze looncodes worden individueel ingesteld per dossier.

De oplossing:

  • Kijk na of dat de looncode correct staat genoteerd in Strobbo. Deze kan je terugvinden onder "Beheer - Instellingen - Vakantietypes". De looncode moet overeenkomen met de code die je hebt ontvangen van SD Worx.

  • SD Worx dient deze code te activeren in je dossier. Contacteer je dossierbeheerder bij SD Worx.

4. Het aantal uren is groter dan 24

Ontvang je een melding dat het aantal uren groter is dan 24? Dat wil zeggen dat er nog een fout aanwezig is in het tikklok overzicht in Strobbo.

De oplossing:

  • Kijk na in het tikklok overzicht in Strobbo of dat je nog een prestatie dient te controleren. Vervolgens dien je de nodige stappen opnieuw te herhalen (reset data, regels toepassen). Deze stappen kan je terugvinden in deze handleiding.

5. De prestatiedatum ligt buiten de contractperiode

Deze melding kan betekenen dat er géén dimona aangifte is voor een specifieke prestatie. Pas jij een prestatie aan in het tikklok overzicht aan en duid je per ongeluk de verkeerde datum aan? Dan is deze foutmelding een mogelijks gevolg.

De oplossing:

  • Controleer in Strobbo of dat er voor de prestatie ook een bijbehorende dimona aangifte is.

    • Indien er géén dimona aangifte is, dien je nog een laattijdige dimona aangifte uit te voeren. Deze handleiding laat zien hoe je dit kan doen.

Was dit een antwoord op uw vraag?