Maak je gebruik van een derde partij zoals NowJobs of Expresso, dan dien je de werknemers ook aan de correcte gebruikersgroep toe te kennen. Hierdoor weet ons systeem dat deze mensen via NowJobs of Expresso werken.
Tips:
Hoe gebruikers toevoegen aan een gebruikersgroep?
1. Ga naar Beheer > Instellingen
2. Klik op Extra > Beheerdersinstellingen > Gebruikersgroepen
Hierin gaan de nodige gebruikersgroepen staan. Je hoeft er dus zelf geen toe te voegen of de instellingen aan te passen.
3. Nu moet je nog gebruikers toe voegen aan de gebruikersgroep. Dit doe je door op het icoontje met het mannetje te klikken.
4. Je klikt vervolgens op "werknemer toewijzen".
5. Er verschijnt een overzicht met de gebruikers (= jouw medewerkers). Je kan nu aanvinken wie je wil koppelen aan deze gebruikersgroep.
6. Heb je iedereen geselecteerd? Klik dan op "toewijzen".
Hoe gebruikers verwijderen van een gebruikersgroep?
Beheer > Instellingen > Extra > Gebruikersgroepen
Klik op het icoontje met twee mannetjes achter de desbetreffende gebruikersgroep.
Je krijgt een overzicht met alle gebruikers gekoppeld aan deze groep.
Klik op het vuilbakje achter het desbetreffende personeelslid om hem van deze groep te verwijderen.