In Strobbo kan je met één druk op de knop je ingepland personeel doorgeven aan Dimona. Niet alleen aangiftes, maar ook Dimona-updates en -annulaties kunnen verstuurd worden via Strobbo. Hiervoor moet je Strobbo toestemming geven om voor jouw bedrijf Dimona-aangiftes te doen.
Dit doe je via Chaman (= onlinedienst van overheid voor het beheer van technische kanalen) op de website van Social Security.
(Let op: indien je Strobbo voor het eerst gebruikt en dus de dimonakoppeling voor de eerste keer activeert, dan moet je deze handleiding volgen)
De dimona webservice activeren, doe je als volgt:
Download het Strobbo-certificaat via dropbox. Het document dat je moet downloaden is "STRDM.cer": https://www.dropbox.com/sh/rtw9zve7dzu6q7g/AAAXcAxnU9YdBK3wFgXENi3ta?dl=0
Klik op de onderstaande link en kies daarna voor "Beheer uw technische kanalen". Kies "Ondernemingen" en log je daarna in op de website van de overheid. https://www.socialsecurity.be/site_nl/employer/applics/chaman/index.htm
Klik op het onderstaand scherm op "Bevestigen"
Vul je gegevens aan in het volgend scherm
Klik op "Webservice account toevoegen"
Vul de volgende gegevens aan in de pop-up
Type: REST
Accountnaam: vul hier de naam van het bedrijf in
Beveiligde machtigingen: duid hier de volgende twee vinkjes aan
Consultatie van Dimona-aangifte
Dimona-aangiftes verrichten
Certificaat: upload hier het certificaat dat je in stap 1 hebt gedownload
certificaatnaam: vul hier "STRDMN" in
Nadat je de gegevens hebt aangevuld, klik je onderaan op "Bevestigen".
De webservice is nu aangemaakt. Klik op het oogje zodat de details worden weergegeven. Maak hier een printscreen van en mail dit naar hello@strobbo.com zodat we het achterliggend in Strobbo kunnen activeren. Maak ook een printscreen van het scherm dat je hieronder ziet, waar zeker de "Client ID" duidelijk zichtbaar is. Mail dit eveneens naar ons.