Alle collecties
Instellingen
Instellingen: studentcontracten
Instellingen: studentcontracten

contracten

Cescia Vanhout avatar
Geschreven door Cescia Vanhout
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Via Instellingen - Contracten kan je de studentencontracten activeren en aanpassen.

Deze handleiding bevat alle details over de Student contracten

Studentcontracten

Algemene informatie

Deze contracten kunnen digitaal gegenereerd worden vanuit Strobbo.

Opgelet deze module is niet gratis: je kan een offerte aanvragen via onze Chat.


Daarnaast hou je ook best rekening met volgende wettelijke bepaling.
Onze digitale contracten zijn in lijn met goedgekeurde wetsvoorstel (hoofdstuk 5 afdeling 1 en afdeling 5). Mogelijk krijgt u bij een controle hierboven een opmerking. Met het gebruiken van deze module erken en aanvaard jij dat het gebruik van deze template (de digitale contracten en ondertekening) volledig gebeurt op jouw risico en verantwoordelijkheid.

Neem in jouw arbeidsreglement op dat dagcontracten voor studenten digitaal zullen worden getekend. Laat het eerste contract fysiek tekenen en zorg dat er in dit contract vermeld wordt dat volgende contracten digitaal ondertekend zullen worden.

Deze contracten zijn enkel voor studenten. Het is belangrijk dat het statuut correct ingevuld staat in het profiel van de gebruiker op het moment van inklokken.

De student kan de contracten enkel aftekenen op een toestel dat is toegestaan als Strobbo-tikklok.

Hoe activeer je de studentcontracten?

Ga naar Instellingen - Contract:
Hier kan je per vestiging selecteren of je de contracten digitaal wil laten handtekenen.

Je ziet 3 opties:

  • inactief: de contracten zijn niet geactiveerd

  • verplicht: de student kan niet inklokken zonder het contract te ondertekenen

  • optioneel: de student kan kiezen of hij het contract ondertekent, je kan dus perfect inklokken zonder tekenen

Het veld waar handtekening staat: het is hier de bedoeling dat jij als admin jouw handtekening gaat plaatsen. Deze handtekening staat mee op het contract.

De inhoud aanpassen

De inhoud van het contract kan je ook zelf aanpassen. Dit doe je gewoon door te klikken in de tekst van het contract, onderaan het scherm. In de tekst zal je bepaalde tags zien staan tussen {{ }}. Dit zijn vaste tags die bij de aanmaak van het contract vervangen worden door variabele gegevens.

Bvb. {{EMPLOYEE_INSZ}} wordt vervangen door het rijksregisternummer van de medewerker die het contract gaat tekenen.
De inhoud van alle tags krijg je te zien door te klikken op de knop "TOON SHORTCODES".

Een uitgebreide handleiding van het aanpassen van de digitale contracten vind je hier.

Wat gebeurd er wanneer de student inklokt

Wanneer de student zijn pincode ingeeft krijgt hij vanaf nu onderstaande melding. Je ziet dat hij hier niet kan inklokken zonder het contract te tekenen (indien er gekozen is voor de optie "verplicht".

Wanneer de student zijn pincode ingeeft krijgt hij volgende scherm te zien.

Wanneer hij op "Ok" drukt zal onderstaand scherm verschijnen.

Hij kan nu zijn handtekening in de kader zetten en vervolgens op "teken en verstuur" drukken.

Daarna krijg je de gewone melding dat hij is ingeklokt. Het getekende contract is nu bewaard.

Waar kan ik de contracten vinden

Je kan een overzicht van alle contracten vinden via:

  • beheer

  • contracten

Het volgende scherm zal openen, je kan het contract downloaden met het pijltje achteraan.

Je kan de contracten van 1 specifieke gebruiker ook vinden via het profiel van de desbetreffende gebruiker.

  • Ga via beheer naar de gebruiker

  • Klik op het profiel

  • Navigeer naar het tabje "Contracten".

Was dit een antwoord op uw vraag?