In dit helpdeskartikel vind je volgende items:
Hoe maak ik manueel een Dimona
Je gaat in het menu "Planning" naar "Dimona".
Volgend scherm zal openen.
Bovenaan rechts kan je klikken op "Dimona registratie toevoegen".
Vervolgens gaat onderstaande pop-up open:
je selecteert de correcte werknemer,
je selecteert het correcte Dimona-type,
je vult de correcte startdatum en het startuur in,
je vult de correcte einddatum en het einduur in,
je selecteert de correcte pauze-duur indien nodig,
je klikt op toevoegen.
De Dimona zal toegevoegd worden.
Het toevoegen van de pauze is nieuw, dit was vroeger niet mogelijk in Strobbo.
Opgelet, de Dimona is nu aangemaakt, je dient hem nog manueel te verzenden indien je de link met onze tikklok niet hebt geactiveerd. Indien Dimona is gekoppeld met de tikklok zal bij het inklokken van de gebruiker de Dimona automatisch worden verzonden.
Manueel verzenden doe je via het pijltje achter de desbetreffende Dimona.
Verschijnt de desbetreffende gebruiker niet tussen het overzicht? Controleer dan even dat je het Dimona-type correct hebt ingevuld in zijn gebruikerprofiel.
Hoe je dat doet lees je hier.
Hoe kan ik een Dimona annuleren
Er zijn 2 mogelijkheden om Dimona's te annuleren:
manueel of
via automatisatie
Manueel ga je als volgt te werk:
Ga via het menu "Planning" naar Dimona".
Zoek de desbetreffende Dimona in de lijst.
Klik achter de desbetreffende Dimona op het rode kruisje.
Opgelet, wanneer er een aangifte werd gedaan, maar er zijn geen prestaties geleverd moet de Dimona uiterlijk om middernacht, van de kalenderdag waarop de aangifte staat, geannuleerd worden.
Een voorbeeld: Anna moet 21/11 werken van 10h-18h00. Ze is echter ziek. De Dimona moet ten laatste om 00h00 op 21/11 worden geannuleerd.
Automatisatie van de annulatie
Indien je wil dat de ongebruikte Dimona's door het systeem zelf worden geannuleerd dan kan dit. Het systeem zal elke avond om 23h00 de desbetreffende Dimona's annuleren.
Dit dient achterliggend door een Strobbo-consulent te worden ingesteld.
Heb je hier vragen over, contacteer ons even via onze chat met support.
Geannuleerde Dimona's blijven in het overzicht aanwezig.
Hoe kan ik een Dimona updaten
Werk je niet met de link tussen Dimona en onze tikklok dan kan het nodig zijn om de Dimona's manueel te updaten.
Je gaat als volgt te werk:
Ga via het menu "Planning" naar "Dimona" .
Zoek de desbetreffende Dimona in het overzicht.
Klik achteraan op het "Edit" icoontje (het potlood).
De volgende pop-up zal openen.
Breng de nodige wijzigingen aan en klik op opslaan.Je kan een reden voor wijziging ingeven, maar dit is niet verplicht.
Klik achteraan op het verzend-icoon (pijl) om de Dimona opnieuw te versturen.
Opgelet, hou bij het wijzigen van de Dimona-aangifte steeds rekening met de geldende wetgeving. Wil je hier een overzicht van, kijk dan onderaan op de Dimona-pagina voor een samenvatting.
Wil je het updaten van de Dimona's automatiseren? Dan kan dit.
Het systeem zal de Dimona's updaten aan de hand van de tikklok.
Dit kan enkel worden geactiveerd en ingesteld via een Strobbo-consulent.
Heb je hier meer vragen over? Contacteer ons dan via de Chat.