Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesStarten met Strobbo
Wat kan ik als admin zelf instellen?
Wat kan ik als admin zelf instellen?

Admin

Tim Van Baekel avatar
Geschreven door Tim Van Baekel
Meer dan een jaar geleden bijgewerkt

Als admin kan je verschillende instellingen zelf ontdekken en aanpassen. Zo hoef je niet altijd te wachten op een antwoord van onze chat met support.

Hieronder volgt een handig overzicht van wat je als admin zelf kan instellen. Het onderstaande menu kan je bereiken via beheer - instellingen.

Algemeen

Bovenaan links staat de optie "Activeer zelfregistratie". Wanneer dit geactiveerd werd kan je een link doorsturen naar potentiële nieuwe medewerkers waarmee ze zichzelf kunnen registreren.

Het belangrijkste onderdeel van het tabje algemeen is de afronding van de tikklok.

Meer over die afronding vind je hier.

Verder zie je het kopje "Werktijd types" staan.

Hiermee kan je instellen welke looncode een prestatie uit de tikklok of uit de planning standaard moet krijgen vóór het toepassen van de loonregels. Dit stelt de consultant voor je in en daar moet je normaal geen wijzigingen aan doen.

Tot slot zie je hier nog iCal staan.

iCal is een type koppeling die je kan maken met eigen agenda. Ondanks wat de naam doet vermoeden moet dat niet per se op een iPhone, het kan bijvoorbeeld ook in Google Calendar of in Outlook.

Het vinkje "Activeer de iCal voor alle werktijden" betekent dat je als planner een iCal-link aan je agenda kan koppelen (de 2 links eronder) waarmee de hele planning van de hele Strobbo-omgeving getoond wordt.

De iCal link (algemeen) geeft dan bijvoorbeeld volgend resultaat:

De iCal link (details) geeft onderstaande resultaat:


Notificaties

Denk na over welke mails je wil ontvangen vanuit Strobbo. Standaard ziet het scherm er beperkter uit dan onderstaande printscreen. Wil je toch de printscreen zien, geef dan een seintje op de chat met support en dan activeren we dit voor jou.

Ten eerste kan je een melding sturen naar het personeel wanneer je een werktijd wil annuleren.

Ten tweede kan je controlechecks instellen die bijdragen aan een vlottere planning. Wanneer je mensen langer inplant dan is toegelaten of meer dan twee dagen achter elkaar, ga je hier een waarschuwing van krijgen wanneer je de planning wil verzenden.

Ten slotte kan je per vestiging ook e-mails opgeven van zowel jezelf als een andere verantwoordelijke. Belangrijkste meldingen zijn natuurlijk de Dimona-notificaties (bv. e-mail wanneer iemand niet inklokt of uitklokt).

Werkgebieden


De werkgebieden die zichtbaar zijn op de planning kan je hier aanpassen en/of er extra toevoegen. Opgelet: je kan ze niet verwijderen.
Via de knop "Personeel toekennen" kan je makkelijk personeelsleden koppelen aan het juiste werkgebied.

Standaardtijden

Dit zijn de (standaard)shiften die zichtbaar zullen zijn op de planning.
Opgelet: de pauze die je hier gaat ingeven is louter informatief. 

Vakantietypes en werktijdtypes

Merk je dat er een looncode of een vakantietype ontbreekt? Dan kan je deze in dit scherm makkelijk aanvullen. Meer informatie vind je hier.

Vestigingen toevoegen  


In deze instellingenpagina kan je een nieuwe vestiging aanvragen in Strobbo. Wanneer je de vestiging probeert te voegen zal hiervoor een aanvraag bij Strobbo terechtkomen waarna we contact met je opnemen over de praktische kant ervan.
Meer informatie kan je vinden in dit artikel.

Omzet

Wil je graag de omzet in verhouding brengen met de personeelskosten, dan kan je het tabje "omzet" gebruiken om alle details in te vullen.
Bekijk ook zeker het filmpje in deze link.

Wat kan je niet?

De werkuren beperken, dit dien je te vragen op de chat met support.
In het tabje "Werkuren" kan je wel een overzicht van de werkuren waarop kan gepland worden in je omgeving.

​ 

Was dit een antwoord op uw vraag?