Je kan in ons systeem op 2 manieren feestdagen toevoegen.

We hebben de klassieke, oude manier om Feestdagen toe te voegen, die je hier vindt. Maar er is ook een nieuwe makkelijkere manier.

Voor het makkelijk toekennen van feestdagen ga je als volgt te werk.

1 Voeg voor elke gebruiker het aantal uren toe in zijn profiel.

  • Ga naar het profiel van de user.

  • Klik op het tabje verlof.

  • Ken het aantal uren verlof toe waar de gebruiker recht op heeft van het type feestdag.

    De handleiding voor saldo's toe te kennen lees je hier.

2 Wil je dat de gebruiker zelf het verloftype "feestdag kan kiezen"

  • Indien Nee
    Ga naar Beheer > Instellingen > Vakantietypes
    Open het type met het edit-icoontje het type "Feestdag"
    Vink aan: "Enkel zichtbaar voor chef"

  • Ineen Ja: zorg dat "enkel zichtbaar voor chef" in het vakantietype Feestdag niet is aangevinkt.

3. De gebruiker of jijzelf kan nu een afwezigheid van het type feestdag toekennen.

  • Je kan dit individueel doen, lees dan even deze handleiding.

  • Je kan dit voor een grote groep gebruikers doen via de functie collectief verlof. Kik dan even hier.

Opgelet
Er zijn bepaalde situaties waar je rekening mee moet houden.

Werkt jouw sociaal secretariaat met "feestdagprestaties" dan kan je beter de klassieke manier gebruiken indien er medewerkers aan het werk zijn op die desbetreffende dag. Vb bij Liantis, Acerta,..

Werk je met het afsluiten van het sociaal secretariaat en het bijvoegen van het saldo in de feestdagteller, dan werkt dit ook niet voor jullie.

Heb je het antwoord gevonden?