Maak je gebruik van de derde partij Expresso voor het aanmaken van dimona's dan kan er een rechtstreekse link worden gelegd tussen Strobbo en Expresso.

In deze handleiding vind je :

Opgelet: dit is standaard niet geactiveerd, indien je dit wil moet je dit vragen op onze Chat met Support.

Wanneer de koppeling is geactiveerd kan je nu de gebruikers toevoegen aan de gebruikersgroep Expresso. Hoe je dit doet lees je hier.

Geplande tijden verzenden naar Expresso

Wanneer je een medewerker voor wie de dimona via Expresso gaat op de planning zal zetten zal je dit pas merken bij het verzenden van de werktijden.

We maken dan een onderscheid tussen de gewone gebruikers en de Expresso-users.

Net zoals bij de gewone gebruikers kan je hier aanduiden hoe je de gegevens naar de gebruiker wil verzenden. En of hij/zij de werktijd nog moeten goedkeuren.

Op basis van die geplande werktijden zal Expresso een dimona-record aan maken voor de gebruiker in hun systeem.

Status controleren van verzonden werktijden

Wil je de status controleren van de verzonden werktijden, dan doe je dat als volgt.

  1. Ga naar de dag-/weekplanning.

  2. Klik op Meer Opties

  3. Klik op Bekijk 3de partij export

Vervolgens krijg je een overzicht van de door ons verzonden items en de status van de terugkoppeling van Expresso.

Dit bevat altijd:

  • Id- nummer (gewone nummering voor de lijst)

  • Naam van de gebruiker

  • De datum van de geplande werktijd

  • De tijd = de duurtijd van de werktijd

  • Status = wat is de status van de werktijd

  • Actie = wat gebeurt er

  • Berichten = meer informatie

Hierbij nog even een overzicht van de diverse statussen:

  • Queded - de werktijd is aangemaakt en verzonden - we wachten op een reactie van Expresso

  • Pending - de werktijd is in de wachtrij voor feedback - we wachten op een reactie van Expresso

  • Ok - de werktijd is verwerkt, de dimona is aangemaakt je krijgt een dimona nummer terug

  • Error - door een probleem kan de dimona niet worden aangemaakt.
    Je krijgt altijd een reden van de error terug.
    Maak daarna de nodige aanpassingen in het profiel van de gebruiker en verzend opnieuw met het pijltje.

Opgelet. Heeft de gebruiker een buitenlandsrekeningnummer zorg er dan voor dat de BIC ook is ingevuld.

Heb je het antwoord gevonden?