In deze handleiding vind je volgende informatie:

Hoe zoek ik een gebruiker

De gebruikers zijn onderverdeeld in 3 tabjes

  • actief : de actieve gebruikers

  • inactief: de gedeactiveerde gebruikers

  • alle: zowel de actieve als inactieve gebruikers

Twijfel je of er iemand in de omgeving staat, zoek dan zeker in het tabje ALLE.

Een gebruiker zoeken doe je in de zoekbalk bovenaan rechts door de naam in te geven. Er wordt al gezocht bij enkele letters.

Je kan in dit overzicht ook gebruik maken van filters.
Hierbij kan je filteren op weergave naam, naam, type (admin, chef, personeel) of laatst ingelogd.

Kies je iets dan wordt er automatisch gezocht. Je hoeft nergens extra op te drukken.
De filter staat op wanneer er een optie verschijnt onder het woord "filter". In ons voorbeeld is er gezocht naar het type Chef.

Een filter verwijderen doe je via de rode knop "reset filters"

of via het kruisje achter de desbetreffende filter.

Wat doet de knop meer acties

Je kan rechtsboven ook klikken op de knop "meer acties"

Via deze knop kan je een werkgebied of beschikbaarheid toewijzen.

Medewerkers toewijzen aan een werkgebied

Kies je om via de knop "meer acties" voor "toewijzen aan een werkgebied" dan verschijnt er een popup.

Hierin kan je de vestiging selecteren en het werkgebied.
Onder het werkgebied krijg je dan een lijst met werknemers.

Een vinkje voor de naam betekent dat deze persoon aan het werkgebied is gekoppeld. Wil je iemand van een werkgebied verwijderen dan verwijder je het vinkje.

Na deze handeling klik je op "toewijzen" indien het systeem dit mag onthouden.

Je zal zien wanneer je iets wijzigt zal de knop "toewijzen" groen worden.

Beschikbaarheid Toewijzen

Wanneer je via de knop "meer acties" drukt op "beschikbaarheid toewijzen" opent volgende pop up.


Via deze knop kan je de standaard beschikbaarheden toekennen.

Opgelet: Standaard beschikbaarheden kan het personeelslid zelf niet wijzigen. Dit kan enkel door een admin gebeuren.

De standaard beschikbaarheid wordt gebruikt door het systeem wordt gebruikt door het systeem om te bepalen wanneer een personeelslid kan komen werken.
Deze gegevens worden dus gebruikt bij het opmaken van de planning.

Je stelt de standaard beschikbaarheid als volgt in:

  • Selecteer het correcte bedrijf;

  • Selecteer de correcte vestiging;

  • Vink de werknemer(s) aan voor wie je de beschikbaarheid wil instellen;

  • Vink de dag(en) aan waarvan je wil dat de beschikbaarheid wordt overschreven;

  • Sleep de blauwe ballonnen naar het correcte start- en einduur, sleep ze naar links voor dagen waar de werknemers niet beschikbaar zijn;

  • Vul de nodige pauze in;

  • Klik op toewijzen.

Een werknemer toevoegen

Naast de knop "meer acties" vind je ook de knop "werknemer toevoegen".

Wil je een werknemer toevoegen klik hier dan op.

Volgende pop-up verschijnt.
Je kan het .eID-bestand hier neer plaatsen of openen vanop jouw PC/Mac.

Of je kan de velden invullen. Al deze velden zijn verplicht buiten het rijksregisternummer.

Heb je het rijksregisternummer niet dan kan je voor deze persoon ook geen dimona-aangiftes via Strobbo doen.

Vervolgens klik je op toevoegen.

Het profiel van de gebruiker opent automatisch en je kan de nodige informatie verder aanvullen. Je vind hier ook de pincode.

Wanneer je iets hebt aangevuld klik je op "opslaan" rechts boven.

Heb je het antwoord gevonden?