Je kan in Strobbo makkelijk het afwezigheidstype wijzigen. Dit kan handig zijn wanneer jouw medewerker bijvoorbeeld het foutieve type afwezigheid heeft aangevraagd.
Je gaat als volgt te werk:
Ga naar "Planning"
Klik op " Afwezigheden en beschikbaarheden"
Je komt nu terecht op het kalender- of lijstoverzicht. Je kan op beide pagina's het type wijzigen:
Het scherm van de afwezigheid zal openen. Je merkt dat je geen enkel veld kan wijzigen behalve het afwezigheidstype.
Selecteer het correcte type en klik op aanpassen
De afwezigheid heeft nu het nieuwe afwezigheidstype
Goed om te weten (bij beheer > instellingen > afwezigheidstypes):
Indien "saldobeheer" aangevinkt staat voor het oude afwezigheidstype, gaan we de balans terug verhogen met het aantal uren die origineel waren aangevraagd
Indien "toon in payroll" aangevinkt staat voor het oude afwezigheidstype, gaan we die dag verwijderen in het payrolloverzicht
Indien "saldobeheer" aangevinkt staat voor het nieuwe afwezigheidstype, gaan we de balans verlagen met het aantal uren die nodig zijn.
Indien "toon in payroll" aangevinkt staat voor het nieuwe afwezigheidstype, gaan we die dag toevoegen in het payrolloverzicht.
In het balansoverzicht van de afwezigheden kan je een wijziging aan een afwezigheid herkennen als volgt: