Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesAfwezigheidsbeheer en beschikbaarheid
Afwezigheden en beschikbaarheid: collectief verlof
Afwezigheden en beschikbaarheid: collectief verlof

collectief verlof

Cescia Vanhout avatar
Geschreven door Cescia Vanhout
Meer dan een jaar geleden bijgewerkt

Wil je meer dan 1 persoon vakantie geven dan kan dat via onze functie "collectief verlof".

Dit kan nuttig zijn als er meerdere werknemers dezelfde type afwezigheid moeten hebben zoals collectief verlof of een feestdag waarbij meerdere medewerkers afwezig zullen zijn.

Hoe geef ik Collectief Verlof?

  1. Ga naar Planning - Afwezigheden en beschikbaarheid

  2. Klik op "Toevoegen" zoals je een gewone afwezigheid toevoegt.
    Weet je niet hoe dit moet? Lees dan deze handleiding.

  3. Selecteer "meerdere werknemers".

4. Selecteer de dag of dagen die je wil toekennen aan het personeel.

5. Selecteer het type afwezigheid.

6. Selecteer vervolgens de duur van de afwezigheid.
Hierbij kan je dezelfde keuzes maken als voor 1 werknemer.

7. Indien gewenst kan je nog een reden ingeven.

8. Klik op "volgende" .

9. Vervolgens gaat de 2de pagina open.

Op deze pagina kan je filteren op statuut/statuten.
Daarnaast kan je indien nodig nog extra werknemers aanvinken.
Selecteer de werknemers en klik op volgende.

10. Op deze pagina krijg je een overzicht voor wie het gelukt is om vakantie toe te voegen. De werknemers voor wie de afwezigheid geregistreerd kan worden vind je bovenaan.
Je ziet steeds:

  • de datum

  • het type afwezigheid

  • de duur

  • de naam van de werknemer

  • het statuut

  • de werkuren/week

  • het startsaldo

  • de ingegeven waarde (Het aantal uren afwezigheid)

  • het nieuwe saldo

11. Klik op toevoegen en de vakantie voor deze werknemers zal worden geregistreerd.

Opgelet: Het is mogelijk om vakantie te registreren van 00h00. Dit herken je aan de het oranje driehoekje en het uitroepteken. De afwezigheid wordt geregistreerd in het systeem maar heeft geen invloed op het saldo.

12. Onderaan vind je de werknemers voor wie de afwezigheid niet geregistreerd kan worden.


Je krijgt hier steeds de informatie wat het probleem is, dit kan je dan aanpassen in het profiel van de gebruiker. Daarna kan je de vakantie voor hem opnieuw registreren.

Was dit een antwoord op uw vraag?