Alle collecties
Verlofbeheer en beschikbaarheid
Afwezigheid op basis van planning
Afwezigheid op basis van planning

Afwezigheid op basis van planning

Cescia Vanhout avatar
Geschreven door Cescia Vanhout
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Opgelet: Indien je afwezigheid wil toevoegen op basis van de planning moet dit geactiveerd zijn in jouw omgeving.


Heb je onderstaande optie niet bij het geven van afwezigheid vraag dan op support om de optie "afwezigheid op basis van de planning" te activeren.

Je vindt dit bij: Planning > Afwezigheden en beschikbaarheid > Afwezigheid toevoegen

Afwezigheid op basis van planning

Het toekennen van de afwezigheidsuren wordt bepaald door de planning die in Strobbo staat. Je dient dus van onze plannings-module gebruik te maken om deze optie te gebruiken.


Staat er die periode voor het desbetreffende personeelslid geen planning in, dan zal er geen afwezigheid kunnen worden gegeven.

Je gaat naar Planning > Afwezigheden en Beschikbaarheid > Afwezigheid toevoegen.

  1. Selecteer de gewenste dagen voor de afwezigheid.

  2. Selecteer het correcte personeelslid.

  3. Selecteer het correcte type afwezigheid.

  4. Selecteer op basis van planning

  5. Klik op bevestig.

Indien er een planning gevonden wordt zal er voor het personeelslid een afwezigheid worden toegevoegd.


Opgelet: staat er geen planning in het systeem, dan verschijnt volgende foutmelding.

Je lost dit op door de planning voor desbetreffende dagen toe te voegen.

Was dit een antwoord op uw vraag?