Wanneer een medewerker minder gewerkt heeft dan hij gepland stond kunnen we hem een digitaal document laten ondertekenen waarbij de medewerker akkoord gaat met verkorte arbeidsduur. Deze verkorte arbeidsduur wordt geregistreerd als "toegestane afwezigheid".
Belangrijk! We kijken hierbij naar het totaal aantal gewerkte uren vs de geplande uren, niet naar de start- of eindtijd.
Opgelet: je kan dit niet zelf activeren, je moet dit vragen op onze chat met support
Wanneer onze support de nodige acties heeft ondernomen kan jij dit contracttype activeren. Dit doe je als volgt.
1) Ga naar "Beheer - Instellingen"
2) Klik op "Contract"
Hier kan je kiezen voor "toegestane afwezigheid". Vervolgens kies je voor "opslaan"
3) Dan kies je voor een van volgende opties:
Niet actief: de module is niet actief
Enkel voor personeel zonder vast contract: dit geldt dus voor flexi's, extra's, studenten, interim-werknemers,...
Iedereen: voor elke werknemer.
Je selecteert de gewenste optie en vult jouw handtekening in in het kadertje.
Vervolgens klik je op "opslaan".
4) Onderaan vind je de template die je nog kan laten aanpassen.
De tekst tussen de speciale tekens wordt automatisch gegenereerd. Dit kan je niet aanpassen.
Wanneer de werknemer wil uitklokken krijg hij de volgende melding.
Wanneer de werknemer klikt op 'meer opties' krijgen ze volgend scherm:
De getekende contracten vind je terug bij beheer - contracten.