Naar de hoofdinhoud

Planning vergelijken met afwezigheden

Cescia Vanhout avatar
Geschreven door Cescia Vanhout
Deze week bijgewerkt

Als admin kan je ervoor zorgen dat je planning overeenkomt met de beschikbaarheid en afwezigheden van je medewerkers.
Je kan deze instelling aanpassen naargelang de noden van jouw organisatie.

Je doet dit via:

  • Beheer

  • Instellingen

  • Notificaties

1. ✅ Controleer afwezigheid en beschikbaarheid

Met deze optie controleert het systeem zowel de geregistreerde afwezigheden als de ingevoerde beschikbaarheid.
Als een medewerker afwezig of niet beschikbaar is, krijg je een waarschuwing bij het inplannen.

2. 🚫 Inactief

Als je kiest voor Inactief, houdt de planning geen rekening met afwezigheden of beschikbaarheid.
Je kan vrij plannen zonder dat het systeem waarschuwingen geeft.

3. 🏖️ Enkel afwezigheden

Bij de optie Enkel afwezigheden controleert het systeem alleen op geregistreerde afwezigheden (bijvoorbeeld vakantie, ziekte).
De opgegeven beschikbaarheid wordt genegeerd.

Was dit een antwoord op uw vraag?